Автор:
Галина Костенко
Опубліковано: 12 квітня 2024
Час читання: 2 хвилини
Згідно з новим звітом Financial Times , Google серйозно розглядає можливість стягнення плати за пошук за допомогою штучного інтелекту, який зараз відомий як Search Generative Experience (SGE). Це перший випадок, коли Google думає про стягнення плати за пошуковий продукт, тому, якщо це станеться, це буде важливою новиною.
Але ми далекі від цього, оскільки наразі це лише внутрішні дискусії. Хоча інженери зараз розробляють «технологію, необхідну для розгортання сервісу», керівники ще не прийняли остаточного рішення щодо того, чи запускати його та коли. Проте, якщо компанія виконає такий план, вона стягуватиме плату за нові преміум-функції пошуку на основі генеративного штучного інтелекту.
Іншим варіантом було б поєднання деяких преміум-функцій пошуку AI з наявними підписками, які вже пропонують доступ до Gemini в Gmail і Документах через план Google One AI Premium . Що б не сталося, «традиційна» пошукова система залишиться безкоштовною, тоді як, що цікаво, платна служба на основі ШІ не буде без реклами.
У звіті стверджується, що Google уже близько 18 місяців намагається «відреагувати на конкурентну загрозу», яку створює ChatGPT, і хоча перша частина цієї заяви була досить зрозумілою для всіх (частина «переміщення»), як Велика частина «конкурентної загрози», яку ChatGPT представляє для пошуку Google, — це проголошення, яке потребує багатьох цитувань, а цього немає.
Знову ж таки, у майбутньому ChatGPT теоретично може стати заміною пошуку Google, і в цьому випадку це точно вплине на дохід Google від реклами, а дохід від реклами – це в основному дохід Google, тому не дивно, що компанія буде думати, як реагувати та адаптуватися.
Оскільки генеративний штучний інтелект споживає багато ресурсів, пошукова система на базі штучного інтелекту була б дорожчою в експлуатації, отже, чому негайне рішення, здається, платить за це – і це стосується не лише Google, зрештою, і ChatGPT, і Copilot від Microsoft мають платні рівні.
У заяві представник Google сказав:
"Протягом багатьох років ми переробляли Пошук, щоб допомогти людям отримувати доступ до інформації найбільш природним для них способом. Завдяки нашим генеративним експериментам ШІ в Пошуку ми вже обслужили мільярди запитів і спостерігаємо позитивне зростання пошукових запитів на всіх наших основних ринках. Ми продовжуємо швидко вдосконалювати продукт, щоб відповідати потребам нових користувачів. Наразі ми не маємо нічого анонсувати."